fbpx

פתרונות דיור חלופיים וטרנדיים במיוחד

סנוב, במכולה כבר גרת פעם?

עם כל מה שקורה בשוק הדירות מאז 2007, ועם עליית המחירים השערורייתית והבלתי נגמרת,צצים להם פתרונות נדל”ן חדשים ויצירתיים במיוחד. אצלנו בחברת איסמור כבר מזמן מכירים את הפתרונות האלטרנטיביים הללו, כגון מחסני גינה המשמשים כתוספות בנייה או כמשרד; אך מסתבר שבעולם כולו הטרנד הנוכחי נע דווקא לכיוון שימוש במכולות.

 

לפני שאתם ממהרים לפסול רק בגלל שאמרנו “מכולות”, כדאי מאוד שתעיפו מבט בשכונת המכולות החדשה בעיר לוד. מדובר ביוזמה חדשה של ממשלת ישראל, במטרה להקל על מצוקת הדיור שעושה בנו שמות כבר כמעט עשור שנים. המיזם תוכנן והוצא לפועל על ידי משרד האדריכלים בוקסס, ובו הוקם בניין מגורים של שלוש קומות תוך 42 יום, עם לפחות 18 יחידות דיור של 60 מ”ר כל אחת.

כל דירת סטודנטים שכזו כוללת 3 חדרים (סלון ושני חדרי שינה), מטבח מאובזר, חדר אמבטיה ואפילו פינת עבודה. הסטודנטים משלמים שכר דירה שפוי של 1,000 שקלים לחודש, שיכול גם לרדת לכדי 660 שקלים לחודש במידה שהסטודנט משתתף בתוכנית חונכות / מחויבות אישית. פתרון מעולה לכל מי שמאס במחירים המופקעים במרכז הארץ.

המכולות מודולריות ומאפשרות לערום אותן אחת מעל השנייה בקלות רבה. מעבר לכך הן חוסכות בעלויות בהשוואה להקמת דירות קונבנציונליות, ידידותיות יותר לסביבה ומקנות אווירה צעירה ויצירתית יותר בתוכן וסביבן.

לגור בתוך שלט חוצות

נושא המכולות כפתרון דיור כבר מוכר מזה זמן רב בארצות הברית, בבריטניה ובצרפת, אבל בסלובקיה לקחו את הנושא הזה צעד אחד נוסף קדימה. משרד אדריכלים סלובקי העלה רעיון על הנייר, המאפשר להומלסים לגור בדירות מיניאטוריות שמהוות חלק משלטי חוצות למטרת פרסום.

כל דירה זעירה שכזו, בצורת ריבוע או משולש, נושאת שלטי פרסום על שתיים מפאותיה, עובדה המסייעת לממן את עלויות התכנון והבנייה. בנוסף השילוט משמש גם כמקור חשמל בדירה (שהרי השלט צריך להיות מואר בשעות הערב והלילה, לכן הוא מהווה מקור מצוין לחשמל). מעבר לכך ניתן אף להציב תאים סולריים על גבי המבנה, לאסוף אנרגיית אור ולהפוך אותה לחשמל זמין לשימוש. גם פתרון דיור וגם ידידותי לסביבה, בדיוק כמו שבאירופה יודעים לעשות.

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים