fbpx

כתבה בנענע:
יום עצמאות לוהט: מדריך לרכישת גריל

לפעמים מרוב הכנות אנו שוכחים את שאלת השאלות – על מה נעשה “על האש”?
מטבח גינה? גריל גז? גריל פחמים? גריל בנוי?

הנה כתבה שתוכל לעזור לכם. הכתבה פורסמה ב”נענע”, בשם:”יום עצמאות לוהט: מדריך לרכישת גריל” (כולל בתוכו מדריך לרכישת מטבחי גינה).

וכל זאת בנוסף לשאלות הרגילות, עם מי נעשה “על האש” השנה? היכן “נמנגל”, ורצוי במקום שאין הרבה אנשים – יש מקום כזה?

בתאבון!

 

לדף הראשי של nana10 עודכן 07:54 12/04/2013

     

עולם הבית | עולם הבית, נענע 10

יום עצמאות לוהט: מדריך לרכישת גריל

מתכננים לבלות את יום העצמאות בנפנוף על האש?
אם עדיין לא הצטיידתם בגריל על גז או לבנים זה הזמן לעשות זאת.
הנה כמה המלצות

צילום: יחצ teka

אם בעבר יום העצמאות נחגג בצפייה במצעדים צבאיים, ביציאה לטיולים בחבלי הארץ או עריכת פיקניקים צנועים בחיק הטבע, היום אלו נדחקו קצת לאחור ומה שמככב זה דווקא המנגל, התופס כל חלקה טובה תרתי משמע בחג הלאומי שלנו.
בעקבות כך, גם הגרילר עצמו עבר שינוי במצב הצבירה ומי שעומד לרכוש מכשיר לחצר הבית, ניצב מול אין סוף אפשרויות.
מעצב הגינות אלעד דהן, הבעלים של חברת נויה גרדן, יעשה לכם סדר: איזה בנושא: איזה סוג מנגל מומלץ לרכוש ומה חשוב לבדוק לפני הקנייה

איך בוחרים גריל גז?    

מי שעושה מנגל בתדירות פעם בשנה ביום העצמאות בלבד, יכול לרכוש בסופר או בתחנת דלק את הגריל הסטנדרטי המלבני הפשוט ובתום השימוש לאפסן אותו במחסן. הגריל עולה פחות מ 50 ש”ח ואין שום טעם להיגרר להוצאות. לאלו שאוהבים לעשות על האש בגינה, אך לא סובלים את ההתעסקות בהדלקת הגרילר, מומלץ לרכוש גריל גז. הם קלים לתפעול וכיום מיובאים במחירים זולים יחסית.

טל תגר מנכ”ל רשת איסמור, מסביר מהן נקודות הבדיקה החשובות לפני רכישת גריל גז, “ראשית יש לבדוק כאמור את הצרכים שלכם. אם אתם מארחים הרבה ומזמינים אנשים רבים, אז מומלץ גריל בעל שטח צלייה גדול עם יותר משני מבערים. הגרילים כיום מקוטלגים לפי מידות BTU. ככל שהמידה גבוהה יותר ההספק של הגריל חזק יותר. בנוסף, יש לזכור כי הגרילרים נמצאים בחוץ ועלולים להחליד. על מנת להימנע מכך צריך מכשיר העשוי מנירוסטה איכותית. בכדי לדעת את טיב הנירוסטה של הגריל ואמידותו, יש להסתובב עם מגנט של מקרר בזמן רכישה להצמיד את המגנט לגריל. אם המגנט מתמגנט לגריל אזי מדובר בגריל בעל איכות נירוסטה ירודה ויש לצפות לחלודה ממארת. אם הוא לא מתמגנט אזי הנירוסטה של הגריל איכותית ותחזיק לשנים רבות. כמו כן, יש לבדוק האם מכסה גריל הגז בעל דופן כפולה. משמעות הדבר, שהחום בגריל נשמר, בזמן שסוגרים את המכסה ובכך צליית הבשר נעשית משובחת יותר ובחום אחיד. מומלץ גם שיהיה לגרילר מד חום, כדי לא לשרוף את הבשר. בנוסף, יש לבדוק את ארץ המוצא של הגרילים, כאשר עדיף שאלו ייובאו מארצות הברית ומגרמניה .חשוב לבדוק באיזה סדרה הגריל נמצא מאותה חברה ידועה. ישנן מספר חברות המביאות מותגים ידועים בעולם, אך משווקת את הסדרות הנמוכות של אותו הגריל, יש לבדוק עם אתר היצרן בחו”ל באיזה גריל מדובר ובאיזו סדרת איכות הוא נמצא.

גריל על לבנים

לאלו המחפשים את טעמו המשובח של הבשר, לא מוכנים להתפשר בצלייה על גחלים, עושים על האש בתדירות גבוהה ורוצים שהגריל יהיה פריט עיצובי לגינה – להם מומלץ לרכוש גריל על גחלים בנוי מלבנים. יש לזכור כי את המנגל לא ניתן להזיז ולכן יש לוודא שהמיקום לא יהיה קרוב לצמחייה, כדי למנוע התלקחות.רצוי שהגריל לא יהיה קרוב לפינות ישיבה או פתחים של הבית, כדי שהעשן לא יגיע לאורחים. במידה וכן אוהבים עשן הנקודה המתאימה היא בפינה הצפון מזרחית או מזרחית – זאת בתנאי שזה נוח מבחינת היציאה מהבית או מיקום פינת הישיבה לצורך אכילה קרוב ל’מנגל’.
רצוי לדאוג להצללה לגריל מן. לפני שהולכים לחנות, חשוב להחליט באיזה גודל רוצים את הגריל. אם אתם נוהגים לארח אורחים רבים בבת אחת, כדאי שגודלו יהיה בהתאם. את גריל האבן מומלץ לרכוש, רק עם ארובה וזאת בכדי להקל על ההדלקה ולמנוע מהעשן לנוע לעבר פניו של הגרילמן. כיום ניתן לקנות גם ארובות היוצרת שאיבה ונטורית, המאפשרת להימנע כליל מניפנופים. ארובת הגריל צריכה להיות מבטון מוקצף ואוורירי, בכדי לעבור שינויי טמפרטורות. צילומים: יח”צ.


למקצועיים: מטבח גינה

איסמור למארחים המקצועיים ביותר, אלו שבמהלך כל הקיץ חורשים את הגינה הגדולה שלהם, מומלץ להוציא את המטבח לגינה ולשם כך יש כיום מטבחי גינה.
  • יש למקם את המטבח קרוב לנקודות חשמל מים וגז ורצוי, שהמטבח גן או המנגל יהיה עם הפנים לאורחים, על מנת שלא תפנו להם את הגב.
  • רצוי לשלב במטבח גן הצללה, כיור, כיריים לטיגון ולאוהבי הבשר אפשר להוסיף גם מעשנה וטאבון,
  • יש לבדוק איזה רכיבים מותקנים במטבח גינה ולוודא שהם מחברה ידועה בחו”ל ולא מוצרים ירודים.
  • הגריל !!! הינו החלק החשוב ביותר במטבח הגינה. גריל גז טוב במטבח גינה מתחיל בעלות של 9000 ₪.
  • יש לבדוק היכן מיוצר המטבח גינה.
  • מקרר למטבח גינה הינו פרט חשוב מאוד למרכיב הכולל שלו. בדקו שאין מקפיא במקרר והוא מתאים לתנאי חוץ. מקרר שלא מתאים לתנאי חוץ ייהרס מהר מאוד.
  • אחריות של 10 שנים לפחות על המבערים.
    צילום: יחצ

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים