fbpx

כיצד בוחרים גריל ברביקיו או מנגל?

שמי דויד ואני ישראלי, שבשל שליחות מהחברה הטכנולוגית שבה אני עובד גרתי מעל 20 שנה במדינת ארגנטינה.

כשעברתי לדרום אמריקה לפני 22 שנה נחשפתי לראשונה לתרבות האסאדו. בארגנטינה נוהגים לעשות מסיבת ברביקיו כמעט בכל שבוע אין כמעט בית שאין בו גריל. אנשים אוכלים שם בשר על האש בכמויות מטורפות. אני זוכר שבימי ראשון הייתי הולך לפעמים לשלוש מסיבות ברביקיו שונות. כל יום ראשון שם זה ממש כמו יום העצמאות אצלנו. הברביקיו עובד שם מהבוקר.

בתור ישראלי שמגיע לארגנטינה בסוף שנות השמונים זה היה לי מוזר. אצלנו באותה תקופה היו עושים אנשים בשר על האש פעם בשנה, נכון ביום העצמאות, באותם זמנים למי היה בכלל גריל מנגל. בכל אופן אני נדבקתי מהר בלהיט מסיבות הברביקיו ורכשתי לחצר גריל ברביקיו מקצועי מלבנים.

את הבשר והגחלים קניתי מהמקומות הכי משובחים אצלנו בעיר. כבר אז נודע לי מארגנטינאים כי יכול להיות שיהיה לך את הבשר הכי טוב אבל אם הגחלים ירודים כך יהיה הטעם של הבשר. שם, בארגנטינה לא מחפפים. במשך חיי באותה ארץ נהדרת השתתפתי באלפי מסיבות ברביקיו והבשרים שצליתי הגיעו לרמות טעם מעולות. אנשים שבאו לבקר אותי מהארץ לא רצו להפסיק לאכול ולחזור. 

בכל אופן כשחזרתי לישראל טרנד על האש, תפס פה תאוצה וכיום אנשים לא מפסיקים לשאול אותי את שאלת השאלות איזה ברביקיו לבחור. התשובה היא חד משמעית ללכת על גריל עם גחלים, מדובר בטעם ברמה שגבוהה בעשרות אחוזים מטעם בשר הנצלה על גריל גז. לאלו מביניכם שאין כוח להדליק ולחכות חצי שעה עד שהגריל יהיה מוכן לצלייה יש היום בארץ גריל איטלקי על פחמים שבנוי מלבנים שבעזרת טכנולוגיה חדשנית הוא מוכן לצלייה במהירות של גריל גז. לי עצמי בתור גרילמן מקצוען יש גריל כזה הוא נדלק במהירות ותוך 15 דקות אני כבר צולה עליו בשר.

אני ממליץ מאד. טיפ הכי חשוב: אם אתם מחפשים טעם משובח קחו גריל על פחמים.

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים