fbpx

ארוחת חג המומלצת היא על המנגל הבנוי, כמובן.

לא רק בחג יום העצמאות…

שמי דב ואשמח לתאר את מלאכת ארוחת החג, שהיא למעשה עבודה קשה מאד.

אצלנו במשפחה אנו מחלקים את המטלות בין כל בני המשפחה, כל משפחה גרעינית עושה תבשיל מסוים לכבוד החג על מנת להקל על המארח אך עם זאת מדובר בעבודה קשה מאד. המארחים צריכים לערוך שולחן, להביא כסאות מהשכנים, בל נשכח לרוץ ימים לפני ערב החג לסופר הצפוף על מנת לרכוש מצרכים ושתייה. יש לזכור את קיפול הארוחה, שהיא מלאכה קשה ביותר, יש לזרוק את השאריות לזבל ולאחר מכן לנקות הכלים… מדובר בעבודת פרך שאצלנו במשפחה בדומה לתפוח אדמה לוהט היא מגולגלת מאחד לשני.

לפני שנה הגיע תורנו לעשות את ארוחת ראש השנה. מדובר היה ממש בעבדות. לאחר אותה ארוחה פשוט נשארנו בלי כוחות היינו מחוסלים ונחנו במשך כל החג. אמרתי אז לאשתי שזאת הפעם האחרונה שאנו עושים ארוחת חג. אולם, למעשה באותו יום עלה לי רעיון למה שבארוחת חג הבאה שבא יגיע תורנו אנו נעשה על האש.

אכן כשהגיע תורנו להכין את ארוחת סוכות, חילקנו בין האנשים את המשימה של מה כל אחד צריך לקנות ובפועל המטלה שלהם הייתה פשוטה. כלומר רק לקנות ירקות או קבב או רק לקנות סטייקים ולהביא סלט. אנחנו קנינו כלים חד פעמיים, גחלים, חומוס, פיתות ושתייה.

למעשה מדובר בארוחת חג הכי טובה וקלה שהייתה לנו. היה לנו זמן לשיר לאחר מכן עם הגיטרה ולהנות מהזמן ביחד. לגבי האוכל, צלינו את הבשר על מנגל בנוי, הגחלים נדלקו במהירות ולא היה צורך לנפנף כלל והאוכל היה פשוט נהדר. הרעיון אומץ בחום, כך שלמעשה מאז מדי פעם בארוחות חג לפי תורות עושה אצלו על האש…. שיהיה הוגן…

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים